تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

معماری عجیب مک دونالدز گرجستان

رستوران های مک دونالدز که از جمله رستوران های معروف و مشهور جهان می بشد که در بسیاری از کشورها شعبات و شاخه های زنجیره ای دارد بی گمان اگر در تور گرجستان با مک دونالدز برخورد کنید تعجبی نیست . اما شکل و شمایل عجیب مک دونالدز باتومی گرجستان کمی برای شما تعجب بر انگیز خواهدبود.

وقتی به خارج از کشور سفر می کنید متوجه می شوید که همه مک دونالدز ها یکی نیستند. از منوهای عجیب و غریب گرفته (مک لاکز در نروژ، سالاد مک پاپایا سبز در تایلند و مک اسپاگتی در فیلیپین) تا شکل ظاهری ساختمان آن، هیچ کدام از مک دونالدز ها از روی یک الگو ساخته نشده اند. مثال می آوریم: مکان جدید این رستوران در شهر باتومی، گرجستان، یک ساختمان با نمای شیشه ای است که تاق قوسی طلایی را به قرن بیست و یکم آورده است.

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور ارمنستان.تور گرجستان

 این سازه بزرگ که به یکی از دیدنی های گرجستان تبدیل شده بیشتر شبیه باقیمانده ای از یک نمایشگاه بین المللی است تا یکی از شعب مک دونالدز. فرم شگفت انگیز و جالب آن نتیجه برنامه ریزی معماران خلامادزه است.

این تیم مسئول طراحی یک پمپ بنزین و غذاخوری در میدان بزرگ شهر در کنار ترافیک وسایل نقلیه بود. با توجه به در چشم بودن این ملک، معماران می خواستند یک گره شهری برجسته خلق کنند و در عین حال نیازهای محلی به پمپ بنزین و رستوران فست فود را رفع کنند.

 فرم حاصل که شبیه به یک سخت پوست است به یک طرف کج شده است که رستوران مک دونالدز در آن واقع است و یک باغچه شیبدار درون آن وجود دارد و در انتهای دیگر پمپ های بنزین قرار دارند. این راه حل – حرکت از سمت گنبد به سمت سایبان – تضمین می کند که هیچ همپوشانی بین نیمدایره های غذاخوری و سوخت گیری وجود ندارد و حوضچه های مجاور و فضای سبز در لبه های این مکان قرار دارند. رستوران مک دونالدز شهر باتومی در اکتبر 2012 بازگشایی شد و تا به امروز تبدیل به یکی از سمبل های این شهر شده است.

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور ارمنستان.تور گرجستان

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور ارمنستان.تور گرجستان

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور ارمنستان.تور گرجستان

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور گرجستان.تور ارمنستان

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,معماری عجیب مک دونالدز گرجستان +عکس

تور گرجستان.تور ارمنستان

 ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,اخبار گوناگون

 تور گرجستان.تور ارمنستان

ساختمان عجیب مک دونالدز گرجستان ,اخبار گوناگون

  منبع:bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , تور ارمنستان , رستوران های مک دونالدز , مک دونالدز گرجستان , گرجستان , شهر باتومی , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 26 آبان 1393
.

جشن میز گرجی

گرجی ها نیز مانند مردمان قدیم ایران و زرتشتیان جشن ها و مراسم شادی بسیاری دارند که به عنوان نمونه یکی از مهمترین مراسم و جشن های مردمان کشور گرجستان میز گرجی می باشد. جشن میز گرجی به این شکل برگزار می شود که در آن غذاها و نوشیدنی های گرم و سرد در انواع و اقسام مختلف و شکل و شمایل گوناگون آماده و استفاده می شود. در جشن میز گرجی بزرگان و ریش سفیدان مجلس متن های جالبی را فالبداهه و به نوبت از جمله  آرزو های  خوب و جملات خیلی خیلی پر معنی و حتی ابتکاری  و گامارجوس  ( سلامتی) بیان میکنند که به این عبارات (سادرگزلو ) می گویند  جشنهای مهم گرجی از جمله :
 جشن سال نو  میلادی : که از 15 روز قبل از ژانویه آذین بندی شهر آغاز شده و تا 15 روز بعد از ژانویه ادامه دارد مهمترین این روز ها  : ا ژانویه که در آن روز کارناوال شادی بر پا شده و از طرف دولت گرجستان از کلیه کشور های دنیا هنرمندان جهت هنر نمایی دعوت میشوند در آن شب بیاد ماندنی همیشه کنسرت رایگان برای شادی مردم  در تفلیس و باتومی بپا گردیده و شهر قرق شادی میشود .
 2 ژانویه: روز شانس و اقبال در این روز مهم سال عشاق به یکدیگر هدیه داده و آن شب را تا صبح زنده نگه میدارند .
جشن میلاد ارتودکس : 7 ژانویه جزء جشن های مذهبی بوده و این جور جشن هارو در کلیسای بزرگ و جامع سامیبا برگزار میکنند .
روز مادر: 3 مارس
روز استقلال : 26 می نام دیگر این جشن جشن گل رز بوده و مردم به یکدیگر گل هدیه میدهند .
Mariamoba : بیست و هشتم آگوست
Mtskheta – Svetitskhovloba : چهاردهم اکتبر
Tbilisoba : هفته آخر اکتبر
Giorgoba: بیست و سوم نوامبر
جشن هالوین در این جشن رقص های بالماکسه اجرا شده و از مهمترین جشن هاست
جشن علیلو : این شخص از افراد نیکو کار بوده که برای جمع آوری هدیه برای نیازمندان شهر میباشد

مجری برگزاری تور گرجستان و تور ارمنستان

جشن میز گرجی مهمترین جشن گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کشور گرجستان , میز گرجی , جشن میز گرجی , جشن سال نو میلادی , جشن میلاد ارتودکس , تور ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 19 آبان 1393
.

سالن کنسرت تفلیس یکی از دیدنی های تور گرجستان

سالن کنسرت تفلیس

 

سالن کنسرت تفلیس که در حال حاضر یکی از مکان های دیدنی تفلیس است. به صورت مدور ساخته شده است که تمام سطح آن از شیشه شکل گرفته . در مرکزی ترین و پررفت و آمدترین نقطه شهر تفلیس قرار گرفته است.

سالن کنسرت تفلیس محل برگزاری کنسرت های خوانندگان معروف گرجی و همچنین خوانندگان معروف بین المللی است و تقریبا در اکثر روزهای سال پذیرای جمعیت زیادی جهت استقبال از هنرمندان است.

سالن کنسرت تفلیس در تقاطعی که خیابان ملکشویلی ( Melikishvili St ) و خیابان کوستاوا ( Kostava St ) بهم میرسند قرار دارد که البته آدرس دقیق آن در زیر ذکر شده است.

ساعات کاری سالن کنسرت تفلیس همه روزه از ساعت 11 الی 19 به وقت تفلیس می باشد.

آدرس سالن کنسرت تفلیس : P. Melikishvili St. 0179,, Tbilisi, Georgia

تلفن تماس سالن کنسرت تفلیس : 2990599  32  995+

وبسایت رسمی سالن کنسرت تفلیس : www.tbilisiconcerthall.com

سالن کنسرت تفلیس یکی از دیدنی های تور گرجستان

تصویری قدیمی مربوط به تقریبا نیم قرن پیش از سالن کنسرت تفلیس

 

 تور گرچستان زمینی هوایی از راه ترکیه و ارمنستان

با ما همراه شوید در تعطیلات نوروز

 

تور زمینی گرجستان نوروز 94| تور تفليس, تور باتومي
تور تفلیس و باتومی نوروز 94, تور زمینی گرجستان و ارمنستان نوروز 94

 

سایر تور های گرجستان در تعطیلات عید نوروز 94

تور دبی نوروز 94 , تور ترکیه نوروز 94 , تور تایلند نوروز 94, تور مالزی نوروز 94, تور آنتالیا نوروز 94 , تور استانبول نوروز 94, تور ازمیر نوروز 94, تور خارجی اروپا نوروز 94, تور فرانسه نوروز 94, تور ایتالیا نوروز 94, تور چین نوروز 94, تور ارمنستان زمینی و هوایی نوروز 94, تور گرجستان زمینی و هوایی نوروز 94, تور عجایب ترکیه نوروز 94, تور اسپانیا نوروز 94, تور آفریقا نوروز 94, تور طبیعت گردی کنیا نوروز 94, تور سریلانکا نوروز 94, تور مالدیو نوروز 94 , تور هند نوروز 94 , تور طبیعت گردی نپال نوروز 94, تور باکو نوروز 94, تور تاجیکستان نوروز 94, تور بلغارستان نوروز 94, تور لهستان نوروز 94 , تور آلمان نوروز 94, تور مجارستان نوروز ،تورگرجستان



:: موضوعات مرتبط: تور گرجستان , دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: مکان های دیدنی تفلیس , شهر تفلیس , سالن کنسرت تفلیس , تفلیس , گرجستان , تور زمینی گرجستان نوروز 94 , تور زمینی گرجستان نوروز , تور گرجستان , تورگرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 3 آبان 1393
.

 تور گرجستان-معرفی آولاباری تفلیس

avlabari tbilisi تور گرجستان-معرفی آولاباری تفلیس گرجستان

وقتی که در تور گرجستان هستید یکی از محله های با قدمت و تاریخی و در عین حال زیبای گرجستان محله آولاباری ( avlabari ) تفلیس را حتما در صورتی که وقت داشتید ببینید. 

از زیبایی های این محله می توان از واقع شدن قسمتی از محله آولاباری روی صخره هایی که در شرق ساحل رود کورا قرار دارند واقع شده و به اندازه‌ ا‌ی که پل ” متخی ” ( metekhi )  از شهر قدیمی دور می‌ شود، امتداد می‌ یابد.

در آولاباری یک مجسمه از شاه ” واختانگ گرگاسالی ” در حال اسب‌ سواری وجود دارد. گرگاسالی در قرن پنجم تفلیس را پایتخت خود قرار داد. قصر داوود شاه اینجا ساخته شده بود و ازدواج ملکه تامار در همین‌ جا برگزار شده بود، قصر به همراه کلیسای کنار آن توسط مغول‌ ها ویران شد.

محله آولاباری تفلیس بسیار مهم هم می باشد زیرا بناهایی مثل : کلیسای سامبا ، کاخ ریاست جمهوری گرجستان ، ایستگاه متروی آولاباری ، کلیسای جامع ارامنه ، کلیسای تاریخی آولاباری و سایر دبدنی های گرجستان در این منطقه واقع شده است.

 کلماتی که شما را به این وب سایت راهنمایی کرده اند:

avlabari.تور گرجستان.آولاباری.متروی آولاباری.کاخ ریاست جمهوری گرجستان.کلیسای ارامنه تفلیس.گرجستان.دبدنی های گرجستان .محله آولاباری.محله آولاباری تفلیس



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: avlabari , تور گرجستان , آولاباری , متروی آولاباری , کاخ ریاست جمهوری گرجستان , کلیسای ارامنه تفلیس , گرجستان , دبدنی های گرجستان , محله آولاباری , محله آولاباری تفلیس , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 2 آبان 1393
.

موزه ملی اسلحه گرجستان

 

موزه ملی اسلحه در تفلیس گرجستان

 

موزه ملی اسلحه گرجستان به عنوان یکی از دیدنی های گرجستان بیشتر از 150 نوع از انواع سلاح های قدیمی را در خود جای داده است که هر کدام نشان از گذشته ای قدیمی که از دل اعصار هنوز سر برآورده است. در صورتی که در مسافرت به گرجستان و شهر تفلیس زمانی داشتید می توانید از موزه ملی دیدن کنید .

موزه ملی ” Simon Janashia ” شما را به بازدید از نمایشگاه سلاح ها و جنگ افزارهای گرجی دعوت می کند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با انواع سلاح های قرن هفدهم تا نیمه قرن بیستم آشنا می شوند . تمرکز اصلی این نمایشگاه بر روی سلاح های گرجی در این دوران تاریخی است و انواع سلاح های معروف ساخته شده با تکنولوژی گرجی – قفقازی در آن به نمایش درآمده است .

بیش از 150 نوع سلاح قدیمی که در طی زمان به این موزه اضافه شده اند، در این نمایش در معرض بازدید قرار خواهند گرفت.این سلاح ها شامل انواع شمشیر، خنجر ، اسلحه هفت تیر و تپانچه می باشد.همچنین بخش بزرگی از این نمایش را نیز مجموعه قابل توجهی از سلاح های دفاعی و تهاجمی تشکیل می دهد .

آدرس موزه ملی Simon Janashia : تفلیس – خیابان شوتا روستاولی



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: موزه ملی اسلحه در تفلیس , گرجستان , موزه ملی اسلحه , موزه ملی اسلحه گرجستان , مسافرت به گرجستان , شهر تفلیس , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 15 مهر 1393
.

ماساژ در گرجستان

شاید بتوان گفت که ماساژ در گرجستان برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی باشد چرا که در روزگاران بسیاری گرجستان قسمتی از خاک ایران بوده است و تحت سلطه فرهنگ ایرانی و ماساژ در تمام نقاط ایران انجام می گرفته است به گونه ای که در بسیاری از حمام ها یا گرمابه های قدیم افراد خاصی به نما دلاک که کارشان ماساژ یا به عبارتی مشت و مال بوده است یافت می شده اند .

ماساژ در گرجستان طرفداران زیادی دارد، البته بایستی گفت ماساژ در اکثر نقاط جهان محبوبیت دارد زیرا باعث از بین رفتن خستگی های ناشی از کار زیاد می شود.

در زمان های قدیم در حدود 120 تا 150 سال پیش ماساژ در گرجستان در اکثر حمام های این کشور و به خصوص در تفلیس رواج زیادی داشت ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی در حال حاضر مراکزی در سطح شهر تفلیس احداث شده اند که بوسیله مبل های ماساژ و یا دستگاه های خاصی این کار را انجام می دهند که البته لذت قدیم را ندارد زیرا ماساژ توسط ماشین یکنواختی ایجاد می کند.

البته در فرودگاه تفلیس و برخی از مراکز تفریحی و سطح شهر مبل های ماساژ وجود دارند که در هنگام تور گرجستان حتما آنها را خواهید دید که با پرداخت پول به صورت خودکار عمل ماساژ را انجام می دهند ولی مراکز انسانی بدون دستگاه اتوماتیک هم در تفلیس وجود دارد. این مراکز ماساژ اکثرا در خیابان ” پروسکایا ” در نزدیکی خیابان روستاولی در مرکز شهر تفلیس قرار دارند.

به غیر از خیابان ” پروسکایا ” معمولا دیگر مراکز ماساژ بصورت پراکنده در سطح شهر می باشند ولی در خیابان پروسکایا بصورت مجتمع وجود دارند. اگر از خستگی و بی حالی رنج می برید پیشنهاد می کنیم به مراکز ماساژ در گرجستان حتما سری بزنید.

عکس زیر متعلق به انجام ماساژ در حمام های تفلیس گرجستان مربوطه به سال 1890 میلادی می باشد که به بهترین نحوی ماساژ و قرابت فرهنگی که بین ایران و گرجستان وجود دارد را نشان می دهد :

ماساژ در گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: ماساژ در گرجستان , ماساژ , گرجستان , تور گرجستان , تفلیس , پروسکایا , ایران و گرجستان , مراکز ماساژ در گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 12 مهر 1393
.

موزه ها ی تفلیس :

موزه و نگارخانه David Baazov

 

 

 


Address: 3 Anton Katalikosi st.; Tel: +995 (32) 298 59 92

 

موزه کاخ Elene Akhvlediani

این موزه در خانه نقاش معروف Elene Akhvlediani برپاشده است.
این نقاش , در فرانسه و ایتالیا به آموختن هنر پرداخت و پس از بازگشت به گرجستان , خانه اش تبدیل به : خانه هنر / شب شعر و برگذاری کنسرت شد.

بیش از 4000 نقاشی که این نقاش خلق کرده است , در این موزه بهمراه تعدادی اسناد تاریخی نگهداری میشود

دیدار از این موزه رایگان است .

Address: 12 L. Kiacheli st.; Tel: +995 (32) 299 74 12
www.museum.ge






موزه هنرهای قومی و کاربردی



این موزه , نحوه کار استادان طلا و نقره قفقاز را نشان میدهد.
همچنین مجموعه ای از فرش های قفقازی، نقاشی از نقاشان بدوی و گرافیک در آن قرار دارد.


Ticket Price: Adults - 2.00-3.00 Gel, children - 1.00 Gel.
Working hours: Everyday except Monday - 11.00 - 18.00


Address: 28 Sh. Dadiani st.; Tel: +995 (32) 299 97 22; +995 (32) 299 61 52

تور گرجستان - تور تفلیس - تور باتومی در خدمت شماست.

موزه خانه Galaktion Tabidze



Galaktion Tabidze شاعر برجسته قرن بیستم گرجستان است که در انقلاب بزرگ روسیه , جان سالم بدر برد و سالها به دستور دولت در انزوا بسر برده.

ساعت کاری : 11 تا 17 هر روز بجز یک شنبه و دوشنبه ها
Address: 4 Marjanishvili st.; Tel: +995 (32) 294 01 34

موزه فضای باز George Chitaia



این موزه در سال 1966 توسط George Chitaia در یک فضای باز ایجاد شده است و فضای ان 65 هکتار میباشد

این موزه، یکی از منحصر به فرد ترین موزه در گرجستان است و در مورد معماری و سنت های مناطق مختلف گرجستان میباشد.
از ویژگیهای این موزه وجود اشیاء از هنر سنتی و معماری از نقاط مختلف گرجستان است.


قیمت بلیط ورودی : Adults - 1.50 Gel (at temporary exhibitions - 3.00 Gel), children - 1.00 Gel, students 1.00 Gel. Guided tour fee - 10.00 Gel.

ساعت کاری : Everyday except Monday - 10:00 - 18:00



Address: 1 Kus Tba Highway; Tel: +995 (32) 272 90 46
www.museum.ge
تور گرجستان - تور تفلیس - تور باتومی در خدمت شماست.

موزه George Leonidze - موزه ایالتی ادبیات گرجستان

 



Giorgi Leonidze یک شاعر گرجی بوده و در این موزه نمونه های منحصر به فرد از ادبیات گرجستان قدیمی و معاصر، و همچنین اقلام میراث فرهنگی از کشورهای خارجی مانند : نسخه های خطی چهار انجیل سی سی، هفدهم، نوزدهم آثار فلسفی مذهبی، آرشیو، نسخ خطی و اموال یادبود (مبلمان، آثار خانواده، لباس) از نویسندگان گرجستان و خارجی جمع اوری شده است.
دیدار از این موزه رایگان است.
ساعت کاری :
Everyday except Monday - 10:00 - 18:00

Address: 8 Chanturia st.; Tel: +995 (32) 293 50 19
www.literaturemuseum.ge

موزه المپیک









دیدار از این موزه رایگان است.

Working hours: Monday - Friday - 10.00 - 17.00

Address: 11 Machabeli St.; Tel: +995 (32) 251 00 57
تور گرجستان - تور تفلیس - تور باتومی در خدمت شماست.

موزه کاخ Iakob Nikoladze




این موزه مربوط به مجسمه سازی است .

دیدار از این موزه رایگان است.

Working hours: Everyday except Monday - 10.00 - 17.00

Address: 6 Rodeni st.; Tel: +995 (599) 59 52 54
www.museum.ge

موزه Ioseb Grishashvili - تاریخچه تفلیس





این موزه مجموعه ای شامل اشیاء و سلاح های منحصر به فرد و لوازم جانبی برای خانه با شروع از عصر مفرغ است. همچنین این موزه دارای مجموعه ای از نقاشی و همچنین شاهکارهای دیگر هنرمندان نقاش گرجستان است.


قیمکت بلیط ورودی: Adult - 1.50 Gel (at temporary exhibitions 3 Gel); children - 1.00 Gel, Students - 1.00 Gel. Guided tour fee - 10.00 Gel.

ساعت کاری : Everyday except Monday - 10:00 - 18:00


Address: 8 Sioni st.; Tel: +995 (32) 298 22 81; +995 (32) 292 32 27
www.museum.ge

تور گرجستان - تور تفلیس - تور باتومی در خدمت شماست.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , تور تفلیس , تور باتومی , گرجستان , موزه ها ی تفلیس گرجستان , موزه ها ی تفلیس , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : چهار شنبه 9 مهر 1393
.

 آتشکده تفلیس گرجستان

آتشکده تفلیس از دیدنی های گرجستان

آتشکده تفلیس که قدمت این آتشکده به دوران ساسانیان بر میگردد . آتشکده تفلیس که از دیدنی های گرجستان است در خیابان گومی ( gomi Ave ) و در یکی از محله های قدیمی این شهر بنام کلدیس اوبانی ( kldisubani ) قرار گرفته است .

این بنا در زبان محلی آتشگا( atashga ) و گاه آتشگاده( atashga-De ) که به نظر می رسد از کلمه فارسی آتشکده مستقیما گرفته شده نامیده می شود.این بنای تاریخی یادگاری زیبا از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی است و معماری زیبای این آتشکده گویای ذوق و هنر معماری ساسانی است.

پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به تفلیس و همراهی تور گرجستان حتما از این بنای تاریخی زیبا دیدن فرمائید.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: آتشکده تفلیس , دیدنی های گرجستان , سفر به تفلیس , تور گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 8 مهر 1393
.

دریاچه لاک پشتها یا دریاچه کوستبا تفلیس

 

دیدنی های گرجستان-دریاچه لاک پشتها یا دریاچه کوستبا تفلیس گرجستان

دریاچه لاک پشتها دریاچه ای قشنگ و بسیار زیبا و دل انگیز در شهر تفلیس پایتخت گرجستان می باشد که از دیدنی های گرجستان محسوب می شود و در تقاطع خیابان چاوچاوادزه واقع در منطقه واکه گرفته است .

دریاچه لاک پشتهای تفلیس را با نام دریاچه کوستبا (costba ) نیز می شناسند . دریاچه لاک پشتهای تفلیس چندان بزرگ نیست و در دامنه شمالی کوه مقدس واقع شده است.

ارتفاع دریاچه لاک پشتهای تفلیس از سطح دریا ۶۸۶٫۷ متر بوده و توسط آب نهر وارازی تغذیه می شود. حداکثر عمق آن به ۲٫۶ متر میرسد.

در فصل تابستان محل مناسبی جهت تمدد اعصاب و پیاده روی و استفاده از هوای پاک و باطراوت آن می باشد. دور تا دور دریاچه آسفالت شده جهت انجام ورزش و پیاده روی .

همه روزه بخصوص در روزهای تعطیل انبوهی از مردم تفلیس جهت انجام ورزش و تفریح به این دریاچه می آیند.در اطراف این دریاچه رستوران و کافی شاپ های زیبا با چشم اندازی شگفت انگیز دیده می شود.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچه لاک پشتها , دیدنی های گرجستان , دریاچه کوستبا , تفلیس , دریاچه کوستبا تفلیس , دریاچه لاک پشتهای تفلیس , شهر تفلیسگرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 7 مهر 1393
.

دریای تفلیس

کسانی که با تور گرجستان به این کشور سفر کرده اند . قاعدتا دریای تفلیس را می شناسند. چرا که دریای تفلیس نامی است که در دل خود یک تضاد دارد چرا که تفلیس یک شهر ساحلی نیست !

وقتی افراد می گویند بعد از سفر به تفلیس می خواهیم به باتومی هم برویم تا از دریا استفاده كنیم، باید گفت: اگر قصد شما از سفر به باتومی تنها رفتن به كنار دریا است، بروید دریای تفلیس و با تعجب می پرسند مگر تفلیس هم دریا دارد؟ باید بگویم كه بله تفلیس هم دریا دارد.

 

تور گرجستان و شنا کردن در دریای تفلیس

 

دریای تفلیس نام دریاچه ای قابل شنا كردن است در این شهر. اگر در فصل گرما به ساحل این دریاچه بروید بخوبی درك میكنید كه چرا مردم نام دریا را به این محل داده اند. وقتی كنار ساحل به دریاچه نگاه می كنی چشم انداز یك دریا را می بینی. بعد از ظهر روزهای گرم و آفتابی انبوهی از جمعیت را خواهید دید كه برای شنا و استراحت به ساحل این دریاچه آمده اند.

دریای تفلیس در واقع یك دریاچه مصنوعی است بطول حدود 9 كیلومتر و بعرض حدود 3 كیلومتر. آبگیری این دریاچه در سال 1953 انجام شده است. دریای تفلیس در حال حاضر بیشتر مورد استفاده افراد محلی قرار می گیرد اما سرمایه گذاری های زیادی بر روی آن در حال اجرا است و بزودی به یكی از مراكز تفریحی بین المللی تبدیل خواهد شد.

برای رفتن به دریای تفلیس راههای مختلفی وجود دارد ولی فعلن بهترین ساحل آن در نزدیكی منطقه گلدانی قرار گرفته است.

دریاچه های تفلیس

به غیر از دریای تفلیس که یک مکان تفریحی برای گرجستان به حساب می آید ، این شهر دو دریاچه معروف دیگر هم دارد. دریاچه لاك پشت یا كوستبا Kus Tba كه در نزدیكی واكه قرار دارد، دریاچه كوچكی است كه بصورت یك تفریحگاه تابستانی درآمده است.

بغیر از شنا و آفتاب گرفتن سرگرمی های دیگری هم وجود دارد مانند قایق سواری، استفاده از كافه ها و غیره. غروبها هم در كنار این دریاچه معمولن كنسرت آواز یا موسیقی اجرا می شود و در كل محیط شاد وتفریحی مناسبی است.


دریاچه لیسی Lisi هم مناسب افرادی است كه بیش از هرچیز زیبایی طبیعت مجذوبشان می كند. در فراز این دریاچه پرندگان مختلفی را خواهید دید در میان تپه های اطراف آن حیواناتی از قبیل روباه آشیانه دارند.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تفلیس , دریای تفلیس , دریاچه لیسی Lisi , دریاچه لیسی , تور گرجستان , گرجستان , سفر به تفلیس , باتومی ,
:: بازدید از این مطلب : 963
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 6 مهر 1393
.

نارین قلعه گرجستان

نارین قلعه گرجستان-ناری کالا گرجستان


نارین قلعه گرجستان که به حق از دیدنی های گرجستان می باشد در اصل یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این کشور می باشد که در این پست قصد داریم بیشتر درباره آن توضیح دهیم تا هموطنان در صورت سفر با تور گرجستان و تفليس حتما از این بنای تاریخی و زیبا دیدن کنند.

نارین قلعه گرجستان که گرجی ها به آن ناری کالا (Narikala) می گویند و در زمان ساخت به نام گرجی شوریس تسیخه (Suris Tsikhe) مشهور بوده در سده ۴ میلادی و احتمالا توسط ایرانی ها ساخته شده است.

این مهم ترین پایگاه پدافندی شهر تفلیس در بالای تپه ای در تفلیس قدیم قرار دارد و در طول تاریخ فرمانروایان تفلیس را در خود جای داده است. فرمانروایان گرجی، ایرانی، ترک، عرب یا روس هر یک بخشی را به قلعه افزوده اند.شالوده اصلی برج ها و دیوار در سده ۸ میلادی به فرمان امیران عرب ساخته شده است.

در سال ۱۸۲۷ انفجاری بزرگ ناشی از انبار تجهیزات نظامی روسی، نارین قلعه و کلیسای سنت نیکلاس در داخل قلعه را ویران کرد اما در ۱۹۹۰ کلیسا بازسازی شد. بهترین راه برای رفتن به نارین قلعه گرجستان دنبال کردن خیابانی است که کلیسای جامع ارمنی سنت جورج در آن قرار دارد.

پیش از آن پل و کلیسای متخی را دیده ایم، از گرمابه ها و مسجد گذر کرده ایم تا به نارین قلعه رسیده ایم. نارین قلعه گرجستان جز آن که جاذبه دیدنی تاریخی گرجستان می باشد بهترین مکان برای دیدن چشم انداز شهر تفلیس است.

پس از تماشای نارین قلعه گرجستان از ورودی قلعه به جهت غرب مسیری وجود دارد که ما را به “کارتلیس ددا” یا مادر گرجستان می رساند. تندیسی ۲۰ متری از آلومینیوم که تقریبا از هر جای تفلیس دیده می شود.این تندیس نشان دهنده ی زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است.

کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند.اسکندر بیک منشی در باره ی نارین قلعه آورده است:

“ارتفاع بروج قلعه به مثابه ای است که با فلک الافلاک دعوت محاذات می نماید و از هیچ طرف سلاطین آفاق را تسلط بر آن قلعه متصور نیست زیرا که از سه طرف آن کوه های بلند سر به فلک افراخته و یک طرف آب رودخانه کر می گذرد و بدین جهت مکانی که محل اقامت و نزول لشکر می تواند بود در حریم شهر و قلعه نیست و الحق به دست در آمدن چنین حصن حصینی که فی الحقیقه ستون ولایت گرجستان و شیروان است به این آسانی جز به تایید آسمانی و توفیق سبحانی و نیروی اقبال حضرت اعلی خاقانی نتواند بود. سکنه آن شهر اکثر نصاری ارمنی و گرجی و قلیلی مسلمان نیز هستند”



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: نارین قلعه , مادر گرجستان , تفلیس , شهر تفلیس , کارتلیس ددا , مادر گرجستان , ناری کالا , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : چهار شنبه 2 مهر 1393
.

کلیسای سامبا تفلیس

سایت تور گرجستان :

 

کلیسای سامبا تفلیس از دیدنی های گرجستان

 

کلیسای سامبا تفلیس از دیدنی های گرجستان ، است که در میان دیگر کلیساهای گرجستان کم نظیر و بسیار زیبا و جالب می باشد .  کلیسای سامبا تفلیس گرجستان روی تپه ای به نام الیا در کرانه چپ رود کورا در منطقه تاریخی آولاباری واقع شده است.

ساختار کلیسای سامبا تفلیس که در اصل یک کلیسای جامع  که از مکانهای دیدنی گرجستان است در برگیرنده معماری نواحی مختلف گرجستان میباشدکه به کمک آن میتوانید با بخش مهمی ازتاریخ کشور آشنا شوید. سامبا در زبان گرجی به معنای تثلیث میباشد.

این کلیسا شامل 9 کلیسای کوچکتر میباشد و علاوه بر این 5 کلیسای کوچکتر دیگر هم در طبقات پایینتر ابن بنای عظیم واقع شده اند.در ساخت این بنای عظیم از مواد طبیعی استفاده شده است. کف بنا با مرمر سنگ فرش شده است و از موزاییک جهت دکوراسیون آن استفاده شده است.

برای رفتن به این كلیسا می توانید از ایستگاه مترو آولاباری به آن دسترسی پیدا كنید. نقاشیهای ساختمان تماما توسط گروهی از نقاشان زبردست کشیده شده است . بنای کلیسا شامل برج ناقوس، اقامتگاه پادشاه گرجستان ،کارگاه ، محل استراحت و آکادمی علوم دینی است .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای سامبا تفلیس , کلیسای سامبا , تفلیس , دیدنی های گرجستان , مکانهای دیدنی گرجستان , تور گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 1 مهر 1393
.

منطقه توشتی گرجستان

منطقه توشتی گرجستان که منطقه ای تاریخی و باستانی می باشد همواره یکی از دیدنی های گرجستان محسوب می شده است. منطقه توشتی گرجستان در شمال شرقی این کشور جای گرفته است.

منطقه توشتی گرجستان شامل پارک ملی توشتی و منطقه حفاظت شده توشتی می باشد محدوده وسیعی است در شرق گرجستان  كه از كاختی تا مرز روسیه امتداد پیدا كرده است.

 

تور گرجستان : منطقه توشتی گرجستان

 

این پارك دارای كوه ها و تپه های مختلفی است كه برای علاقه مندان به كوهپیمایی می تواند جالب باشد. برای بازدید از این پارك می توانید به روستای پشاولی بروید كه در 32 كیلومتری شهر تلاوی قرار دارد .

یکی از  بناهای منحصر به فرد این منطفه، برج های دارتلو گرجستان می باشد که برای مقاصد مختلفی از جمله نگهبانی استفاده می شدند. 

این مکان محلی مناسب و متنوع برای چوپانان می باشد که دام های خود را برای چراه به این مکان می آوردند. نکته جالب در مورد توشتی است که ورود و پرورش خوک ممنوع است و خوردن آن در این منطقه حرام می باشد.

توشتی  پس از سقوط سلطنت متحد گرجستان ،  تحت حکومت پادشاهان کاکهیتان در قرن پانزدهم آمد و از جاهای دیدنی گرجستان است .

منطقه باستانی توشتی گرجستان را در تور گرجستان از یاد نبرید.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: منطقه توشتی گرجستان , گرجستان , منطقه توشتی , گرجستان , تور گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , پارک ملی توشتی , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 30 شهريور 1393
.

تور گرجستان : مجسمه مادر گرجستان

 
مجسمه مادر گرجستان - دبدنی های تور گرجستان
 
اگر قصد مسافرت به گرجستان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که در تور گرجستان حتما مجسمه مادر را از نزدیک ببینید . چرا که مجسمه مادر المانی برای شهر تفلیس گرجستان می باشد. هر چند که اکثر کشورهای مستقل شده از شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان دارای این مجسمه هستند .
 
بر فراز شهر تفلیس و بر بلندای این شهر ، مجسمه ای بسیار بزرگ نصب گردیده است كه به " كاترین دادا" و یا مادر تفلیس مشهور است ، تندیسی 20 متری از آلومینیوم که تقریبا از هر جای تفلیس دیده می شود. این تندیس که از دیدنی های گرجستان است نشان دهنده زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است. کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند . پس شما هم حواستان را جمع کنید که با دوستی به گرجستان بروید و از دشمنی با مردمی که زمانی جزئی از آب و خاک خودمان بودند با دشمنی وارد نشوید که سرو کارتان با مجسمه مادر است !!
 
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , مجسمه مادر گرجستان , گرجستان , مجسمه مادر , گرجستان , شهر تفلیس , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 25 شهريور 1393
.

كلیسای جواری گرجستان

 

كلیسای جواری گرجستان-محل پیوند عروس و دامادها

 

كلیسای جواری گرجستان که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید . یکی از جاذبه های بسیار جالب و زیبایش این است که این کلیسا محل پیوند عروس دامادهای گرجی و محلی برای شروع زندگی مشترک آنها می باشد.

كلیسای جواری گرجستان که كلیسایی بی همتا بر فراز تپه ای در نزدیكی شهر متسختی که شامل آثار تاریخی گرجستان است ،  واقع شده و هم بخاطر قداستش وهم طبیعت بی نظیرش محل عقد اكثر عروس و داماد های گرجی می باشد . در اغلب مواقع هنگام گشت توریست ها در گرجستان با صحنه های زیبایی از جشن ازدواج آنها مواجه میگردند که از جاذبه های گرجستان است .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: كلیسای جواری گرجستان , كلیسای جواری , گرجستان , دیدنی های گرجستان , آثار تاریخی گرجستان , شهر متسختی , جاذبه های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 24 شهريور 1393
.

موزه عروسک در شهر تفلیس گرجستان

موزه عروسک تفلیس یکی از دیدنی های گرجستان میباشد که هم کودکان و هم بزرگسالان مطمئنا از دیدن آن شاد و هیجان زده خواهند شد . موزه عروسک تفلیس با بیش از سه هزار عروسک، جایی بسیار دیدنی و جالب است که می توان جایی تفریحی نیز آنرا به حساب آورد.
 
در این موزه اسباب بازیهای عروسکی از تمام کشور گرجستان و نیز از نقاط مختلف جهان به نمایش در آمده است. موزه عروسکها بغیر از سالن عروسکها و یک نمایشگاه دائمی دارای سالن مطالعه، کافی شاپ و امکانات دیگری نیز میباشد تا همه افراد خانواده بتوانند سرگرم و شاد باشند. جای عروسکهای بچه های امروز ایران در این موزه خالی بود که البته بتازگی عروسکهای دارا و سارا هم به این موزه وارد شده اند. دربهای موزه ملی عروسکها همه روزه بغیر از دوشنبه ها در ساعات اداری بروی تمامی علاقه مندان باز است .


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: موزه عروسک تفلیس گرجستان , موزه عروسک تفلیس , گرجستان , موزه عروسک گرجستان , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 23 شهريور 1393
.

روستای مورغملی در محوطه تاریخی اوشگولی گرجستان

در منطقه اوشگولی چهار روستای توریستی وجود دارد که یکی از آنها روستای مورغملی می باشد. منطقه اوشگولی از مناطق زیبا و پر جاذبه برای گردشگران و از مناطق تاریخی گرجستان می باشد که این منطقه جزئی از شهر باتومی گرجستان می باشد.


روستای مورغملی گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: روستای مورغملی گرجستان , روستای مورغملی , گرجستان , منطقه اوشگولی , شهر باتومی , باتومی ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 22 شهريور 1393
.

باتومیس بلواری

از دیدنی های گرجستان ، بلوار باتومی می باشد بلوار تماشایی با فواره های موزیکال و جذاب . هر شخصی که با تور گرجستان به باتومی رفته است . دیر یا زود خود را در حال قدم زدن در بلوار باتومی گرجستان یا همان باتومیس بلواری ، که پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است و مقابل ساحل اصلی کشیده شده ، می‌یابد.این بلوار پر از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا و کافه‌هاو بار های زیبای ساحلی است. به همه‌ی این‌ها یک چرخ و فلک غول‌پیکر را هم اضافه کنید که منعکس‌کننده‌ی روح زندگی جاری در این بلوار است. همچنین در قسمتی از این بلوار که از مکانهای دیدنی گرجستان است ، فواره های زیبای موزیکالی قرار گرفته است که هر باعث نشاط و شادابی هر مسافری می شود.

 بلوار باتومی گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: باتومیس بلواری , دیدنی های گرجستان , بلوار باتومی , مکانهای دیدنی گرجستان , تور گرجستان , باتومی ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 21 شهريور 1393
.
روستای ژیبیانی از مکانهای دیدنی گرجستان

در تور گرجستان می توانیددر صورتی که به منطقه تاریخی اوشگولی گرجستان گذرتان افتاد ،از روستای ژیبیانی که یکی از دیدنی های گرجستان و یکی از چهار روستای توریستی منطقه اوشگولی است با هماهنگی مدیر تور گرجستان دیدن کنید.

روستای ژیبیانی گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: روستای ژیبیانی , روستای ژیبیانی گرجستان , منطقه تاریخی اوشگولی گرجستان , دیدنی های گرجستان , منطقه اوشگولی ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 20 شهريور 1393
.

میدان اوروپاس باتومی

تور گرجستان

تور گرجستان-میدان اوروپاس باتومی گرجستان

  در تور گرجستان وقتی که به باتومی وارد می شوید در وردیه شهر میدانی عریض و گسترده می بینید که مهمترین میدان و اصلی ترین میدان شهر باتومی می باشد مواجه می شوید که به آن میدان اوروپاس باتومی می گویند.

 از ویژگی های جالب میدان اوروپاس باتومی می‌توان به فضاهای اختصاص یافته به فعالیت‌های ورزشی و همچنین فواره‌های موزیکالش اشاره کرد.
 
بر فراز این میدان که از دیدنی های گرجستان محسوب می شود یک یادبود برجسته - و بلند!- از مدئا، کسی که باعث شد تا گرجستان به اروپا نزدیک شود وجود دارد که در سال ٢٠٠٧میلادی، شهردار باتومی از آن پرده‌برداری کرد.
 
این یادبود که به هزینه‌ی دولت ساخته شده، یک مجسمه‌ی مدئا بر روی یک سکوی بلند است. ساخت آن حدود یک میلیون لاریِ گرجستان هزینه داشته و نام سازنده‌ی آن ، داویت خمالادزه است.


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: میدان اوروپاس باتومی گرجستان , میدان اوروپاس باتومی , گرجستان , میدان اوروپاس , اوروپاس , تور گرجستان , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : چهار شنبه 19 شهريور 1393
.

صومعه ساپارا در گرجستان

صومعه ساپارا یکی دیگر از دیدنی های گرجستان است که قدمت آن به قرن دهم میلادی می رسد این بنا از معماری جالبی برخوردار است ، صومعه ساپارا گرجستان در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده و بر بلندای کوه ساخته شده است .

صومعه ساپارا در گرجستان 10 تا ۱۲ كیلومتر بیرون از شهر و در دامن طبیعت گرجستان  بنا  شده است . این صومعه که از آثار تاریخی گرجستان است مربوط به یازده قرن پیش است .

صومعه تاریخی ساپارا در گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: صومعه ساپارا در گرجستان , صومعه ساپارا گرجستان , صومعه ساپارا , گرجستان , دیدنی های گرجستان , آثار تاریخی گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 18 شهريور 1393
.

دیدنی های شهر روستاوی

کشور گرجستان از جمله کشورهای با سابقه تمدنی زیاد می باشد. که هنوز هم برخی از آثار باستانی آن سالم است و همگان می توانند این شواهد تاریخی زندگی انسان در این کشور را به عینه لمس کنند.

گرجستان کشوری از نظر طبیعت زیبا و قشنگ است که در آن آثار تاریخی متفاوتی نیز وجود دارد ، که می توان تعدادی از آثار تاریخی گرجستان که در زمره دیدنی های گرجستان است را  در شهر روستاوی دید .  شهر روستاوی یكی ازشهرهای جدید گرجستان است .
 
تاریخ تولد رسمی جدید این شهر ۱۹۴۸ میلادی می باشد .۲۵ كیلومتر ( نیم ساعت ) با تفلیس فاصله داشته ، با جمعیتی در حدود ۱۱۶۰۰۰ نفر چهارمین شهر پر جمعیت گرجستان است .زمانی این شهر مركز صنعتی گرجستان محسوب می شده است .
 
درحال حاضر تعدادی از كارخانه های گذشته در حال فعالیت بوده ، خیابان اصلی و مغازه های زیادی داشته و جمعیت زیادی نیز در آن تردد می كند .رودخانه كورا در این شهر جریان دارد و شهر را به دوقسمت تقسیم می كند .در قسمت چپ رودخانه بقایای شهر باستانی بوستان كلكی به چشم می خورد كه مربوط به قرن ۴ و ۵ میلادی است .

مكانهای دیدنی روستاوی گرجستان :

  • بنای بولنیسی زویین گرجستان

در حومه شهر ( ۵ كیلومتری ) روستاوی واقع شده است . این مكان پرستشگاه قدیمی مربوط به قرت ۴ میلادی بوده و معماری زیبا و ساه ای دارد .

بنای بولنیسی زویین

بنای دیوید
  • بنای دیوید گرتزی روستاوی گرجستان


۲۵ كیلومتری حومه روستاوی واقع شده است معابد غار شكلی دارد و بعنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است .این مجموعه شامل معابد ، خانه ها و انبارهایی است  كه درون كوه شكل گرفته است .در نیمه اول فزن ۶ میلادی۱۳ روحانی مسیحی سوریایی به این محل آمده ، این غارهارا ساخته و همراه بافرزندانشان در این محل سكنی گزیدند .درسالها و قرنهای بعد این مكانها توسعه یافته و امروزه نمایی شگفت انگیزاز آنها به جامانده است .

بنای دیوید گرتزی
در تور گرجستان رفتن به شهر روستاولی زیاد کار سختی نیست فقط کافی است که در میادین اصلی تفلیس ونهای مخصوص تردد به روستاولی را پیدا کنید.
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های شهر روستاوی , دیدنی های روستاوی , دیدنی های گرجستان , دیوید گرتزی , تور گرجستان , شهر روستاولی ,
:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 17 شهريور 1393
.

برج الفبا در باتومی - دیدنی های گرجستان

برج الفبا در باتومی را می توان یکی از دیدنی های گرجستان به حساب آورد که به صورتی خلاقانه این بنا طراحی و ساخته شده است . برج الفبا گرجستان به شکل یک استوانه ی شیشه ای با دو نوار مارپیچ به دور این استوانه می باشد و در بالای استوانه یک کره قرار گرفته است که نمادی از زمین می تواند باشد. ارتفاع برج الفباء باتومی 140 متر می باشد.
 
علت نام گذاری این برج را به این دلیل ذکر کرده اند که بر روی آن ۳۳ حرف الفبای گرجی نقش بسته است . برخی آن را ایفل باتومی نامگذاری کرده‌اندمجموعه برج باتومی شامل تراموای برقی، بالابر و ساحل مصنوعی طلایی خواهد بود.

برج الفبا در باتومی گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: برج الفبا در باتومی , دیدنی های گرجستان , گرجستان , برج الفبا گرجستان , گرجستان , برج الفبا باتومی , برج الفبا , باتومی , ایفل باتومی ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 16 شهريور 1393
.

خیابان شاردنی تفلیس

 

اگر شما هموطن گرامی هم از کسانی هستید که می خواهید در آینده نزدیک با تور گرجستان به این کشور مسافرت کنید حتما به خیابان شاردنی تفلیس نیز سری بزنید .

خیابان شاردنی تفلیس گرجستان آنقدر زیبایی و جذبه دارد که به عنوان یکی از بهترین مکانهای دیدنی گرجستان و جاذبه های گردشگری گرجستان،توریست های و گردشگران را به سمت خودش بکشاند.

خیابان شاردنی تفلیس گرجستان یک محله بسیار زیبا و قدیمی در تفلیس به شمار میرود. در خیابان سنگ فرش شده شاردنی رستورانهای متعددی واقع شده است که از بهترین جاذبه های توریستی تفلیس میباشند.

خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی تفلیس




:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: خیابان شاردنی تفلیس گرجستان , خیابان شاردنی تفلیس , گرجستان , خیابان شاردنی , تور گرجستان , جاذبه های گرجستان , دیدنی های گرجستان , جاذبه های توریستی تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 15 شهريور 1393
.

محله سابورتالو تفلیس از  مکان های دیدنی گرجستان

محله های قدیمی و تاریخی هر شهری بیانگر تاریخ و تمدن مردم آن شهر است و همین امر هم این مناطق قدیمی را تبدیل به یک مکان مناسب برای گردشگری می کند. این امر برای شهرهای گرجستان نیز جاری و ساری است.

محله سابورتالو یکی از محله های تاریخی و قدیمی شهر تفلیس و از دیدنی های گرجستان و جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد. که قسمتی از تاریخ گرجستان را در این منطقه باید جست. سابورتالو یک محله بسیار قدیمی و تاریخی در تفلیس است که از شما دعوت می کند که از آن دیدن کنید.

سابورتالو تفلیس

سابورتالو تفلیس




:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: محله سابورتالو تفلیس , محله سابورتالو , تفلیس , شهر تفلیس , دیدنی های گرجستان , جاذبه های گردشگری گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 13 شهريور 1393
.

خیابان آقماشنبلی تفلیس گرجستان

در تور گرجستان وقتی که در شهر تفلیس به سر می برید حتما سعی کنید برنامه تور گرجستان تان را طوری تنظیم کنید که بتوانید به خیابان آقماشنبلی که بسیار زیبا و حال و هوای دیگری دارد نیز سری بزنید .

خیابان آقماشنبلی از  دیدنی های گرجستان به شمار میرود. این منطقه یکی از مناطق دیدنی تفلیس می باشد که بسیار آرام و دلپذیر است. اکثر کافه ها و رستورانها و خانه های بسیار زیبا در این خیابان طویل قرار دارند.

خیابان آقماشنبلی تفلیس

خیابان آقماشنبلی تفلیس

 

 



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: خیابان آقماشنبلی , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , تور , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : چهار شنبه 12 شهريور 1393
.

آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تفلیس گرجستان


آولاباری منطقه زیبا و قشنگی در شهر تقلیس می باشد که می توان آنرا از جاذبه های طبیعی گرجستان دانست که، هر ساله گردشگران زیادی را توسط تور گرجستان به سمت خود جذب می کند . منطقه آولاباری تفلیس یکی از دیدنی های گرجستان ، در قسمتی از تفلیس و روی صخره‌هایی که در شرق ساحل رود کواری قرار دارند واقع شده و به اندازه‌ا‌ی که پل متخی از شهر قدیمی دور می‌شود، امتداد می‌یابد.

آولاباری تفلیس-آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تور گرجستان

به خاطر ارتفاع و اِشرافی که به رودخانه داشت حداقل دوبار در طول تاریخ مورد استفاده‌ متجاوزین به گرجستان قرار می‌گیرد. در سال 1226 و بعد در سال 1522، گرجی‌هایی که مخالفت سیاسی یا مقاومتی در برابر پذیرش دین می‌کردند را از آن ارتفاع به پایین و درون رودخانه می‌انداختند.

آولاباری تفلیس-آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تور گرجستان

در آولاباری یک مجسمه از شاه واختانگ گورگاسالی در حال اسب‌ سواری وجود دارد. گورگاسالی در قرن پنجم تفلیس را پایتخت خود قرار داد. قصر داوود شاه اینجا ساخته شده بود و ازدواج ملکه تامار در همین‌ جا برگزار شده بود، قصر به همراه کلیسای کنار آن توسط مغول‌ها ویران شد.

آولاباری تفلیس-آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تور گرجستان

کلیسایی که امروزه با تور گرجستان در آولاباری می‌بینیم در قرن سیزدهم و توسط شاه دمتری تاودادبولی ساخته شده و در طول قرون بعدی هم چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در سال 1974 کلیسا را به کل، تبدیل به سالن تئاتر کردند و ده سال طول کشید تا دوباره کاربری کلیسا پیدا کند.

آولاباری تفلیس-آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تور گرجستان

روی تپه‌ی آولاباری یک سمبل مذهبی از گرجستان وجود دارد که عبارت است از کلیسای جامع سمیندا سامبا که یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان و جاذبه های توریستی تفلیس میباشد. کمی آن‌ طرف‌تر هم کاخ ریاست جمهوری قرار دارد.

آولاباری تفلیس-آولاباری یکی از جاذبه های توریستی تور گرجستان




:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , آولاباری , جاذبه های گردشگری گرجستان , جاذبه های توریستی تفلیس , گرجستان , منطقه آولاباری تفلیس , ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 11 شهريور 1393
.
شهر قدیمی و زیبای مستختا گرجستان

 
شهر قدیمی و زیبای مستختا گرجستان
 
 
در فاصله  ۲۰ كیلومتری شهر تفلیس ، پایتخت فعلی گرجستان ، شهر قدیمی متسختا ، قرار گرفته است و از زیباترین شهرها و مكانهای گرجستان برای گردشگری و سیاحت است .
 
شهر متسختا در دلتای رودهای كورا و آراگوی گرجستان واقع شده ۱۹۴۲۳ نفر جمعیت برای آن برشمرده اند. و در سال ۱۹۹۴ میلادی در لیست مكانهای تحت پوشش سازمان یونسكو به ثبت رسیده است  .قدمت این شهر به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ( ۵۰۰ سال قبل از پاسارگاد ) میرسد و در طی قرن سوم قبل ازمیلاد  تا  پنجم پس از میلاد پایتخت پادشاهی ایبریا بوده است  .
 
درقرن ششم پایتخت گرجستان به محل فعلی ، یعنی شهر تفلیس برای اینکه بهتر از مردم دربرابر مهاجمین دفاع کنند انتقال یافت . شهر متسختا گرجستان را می توان مذهبی ترین شهر گرجستان دانست و همواره مكان مقدس و محترمی برای برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان ارتدوكس بشمار می آید . دیدار از این شهر بسیاز زیبا و قدیمی که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید را در تور گرجستان سفارش می کنیم سفر به این شهر  لحظات بسیار شاد و مفرحی را برای شما بهمراه خواهد داشت .


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: شهر قدیمی و زیبای مستختا گرجستان , شهر مستختا گرجستان , شهر مستختا , مستختا , تور گرجستان , دیدنی های گرجستان , تفلیس , ,
:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 8 شهريور 1393
.

کلیسای سیونی تفلیس گرجستان

کلیسای باشکوه سیونی تفلیس از دیدنی های گرجستان می باشد که خوب است در تور گرجستان از آنهم دیدن کنید. کلیسای سیونی تفلیس در سمت کرانه راست رودخانه کورا قرار گرفته است  و در تاریخ  آمده است که شاه واختانگ گرگاسالی گرگ سر در نیمه دوم قرن پنجم میلادی دستور بنای این کلیسای زیبا را صادر کرده است.

در طول تاریخ بارها تخریب و تا مرز از بین رفتن نزدیک شده است ولی در سال 1112  میلادی دیوید چهارم معروف به دیوید سازنده آنرا از نو احیا نمود در سال 1226 میلادی گنبد این کلیسا توسط شاه جلال الدین خوارزمشاه مورد تخریب واقع گردید  ولی به سرعت بازسازی شد و اینک از مکانهای دیدنی گرجستان است .

 

تور گرجستان-کلیسای سیونی تفلیس

 

در سال 1386 میلادی مجددا توسط تیمور لنگ که به گرجستان هجوم آورده بود مورد تخریب واقع شد ولی توسط شاه الکساندر اول بازسازی شد. در اوایل قرن 17 میلادی که تفلیس مورد هجوم ایرانیها واقع شد این کلیسا نیز از گزند ایشان در امان نماند و باز تخریب شد ولی شاهان گرجی انرا دوباره بازسازی کردند.

در سال 1668 اینبار زلزله بنای کلیسا را با آسیب مواجه نمود. در سال 1710 شاه واختانگ ششم بنای کلیسا را از نو ساخت ولی اخرین بار باز توسط آقا محمد خان قاجار در سال 1795 میلادی تخریب گردید. در قرن 19  کلیسا مورد تجدید بنای اساسی واقع شد و بین سالهای 1980 تا 83 نمای خارجی کلیسا توسط سنگهای تراشیده شده تزیین گردید. 

نقاشیهای داخلی کلیسا توسط گریگور گاگارین بین سالهای 1851 تا 55 انجام شده است. در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدسترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری میشود.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , کلیسای سیونی تفلیس , کلیسای سیونی گرجستان , کلیسای سیونی , تفلیس , دیدنی های گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 7 شهريور 1393
.

موزه جامع گرجستان

موزه مردم شناسی تفلیس

یکی از جنبه های تاریخی ، مردمی و از دیدنی های گرجستان ، می توان از موزه مردم شناسی تفلیس نام برد . به این موزه ، موزه جامع گرجستان نیز می گویند .

موزه مردم شناسی تفلیس در 27 آپریل سال 1966 میلادی توسط یک اندیشمند مردم شناس گرجستانی افتتاح شد این موزه زیبا و معرف هویت گرجستان شامل نمایش نمونه هایی از معماری مردمی و صنایع دستی  از مناطق مختلف کشور است.

 

موزه جامع گرجستان - موزه مردم شناسی تفلیس

 

موزه مردم شناسی تفلیس از 30 دسامبر سال 2004 میلادی، به عنوان بخشی از موزه ملی گرجستان  تبدیل شده است . این موزه ۱۴ قسمت مختلف دارد و هر یک از آنها ، تاریخ خاصی از  قوم نگاری منطقه ای گرجستان را نشان می دهد.

موزه مردم شناسی تفلیس همچنین دارای بناهای تاریخی و معماری نفیسی می باشد که در کنار آنها، انواع  مختلف ابزار آلات  نساجی و همچنین مجموعه ای غنی از سنگ های قبر منحصر بفرد باستانی به چشم می خورد. دیدن این موزه در تور گرجستان می تواند برای افراد علاقه مند به مردم شناسی معماری و تاریخ مفید و سودمند باشد و قسمتی از تاریخ کشور خودمان را نیز در این موزه بیابد.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: موزه جامع گرجستان , موزه مردم شناسی تفلیس , تور گرجستان , موزه ملی گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 6 شهريور 1393
.

دریاچه تفلیس گرجستان

دریاچه تفلیس گرجستان - مراکز تفریحی گرجستان

 

بدلیل این که کشور گرجستان یک کشور پر باران می باشد وجود دریاچه های زیبا و قشنگ دور از انتظار نیست . به همین خاطر هم یکی از مراکز تفریحی گرجستان است که بسیار دیدنی و چشم نواز است . بسیاری از شرکت کنندگان در تور گرجستان از این دریاچه زیبای توریستی دیدن می کنند.

  دریاچه تفلیس گرجستان از شمال غربی تا جنوب  شرقی شهر تفلیس وسعت دارد و این دریاچه از سال 1953 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است . طول دریاچه تفلیس گرجستان آن 8.75 کیلومتر ، حداکثر عرض آن 1.85 کیلومتر و مساحت آن 11.6 کیلومتر مربع میباشد.

حجم آب دریاچه تفلیس گرجستان 308 میلیون متر مکعب و حداکثر عمق 45 متر و متوسط عمق آب 26.6 متر میباشد. در تابستان و پاییز بدلیل استفاده جهت آبیاری عمق آن 7 تا 10 متر کاهش میابد. مقدار املاح آن بین 300 تا 500 میلی گرم در لیتر میباشد.

آب دریاچه تفلیس گرجستان توسط رودخانه ایوری تامین میگردد . آب این دریاچه جهت آبیاری ، پرورش ماهی، ورزشهای آبی ، آب شرب استفاده میشود و در فصل تابستان محلی برای استراحت و شنای اهالی تفلیس میباشد.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچه تفلیس گرجستان , دریاچه تفلیس , تور گرجستان , گرجستان , کشور گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.

میدان آزادی یادبودی در تفلیس


میدان آزادی تفلیس از دیدنی های گرجستان است که مثل میدان آزادی خودمان توریست ها و گردشگرانی که با تور گرجستان به این شهر آمده اند هنگام بازدید از این مکان عکس یادگاری هم تهیه می کنند چرا که المان برای تفلیس می باشد .میدان آزادی تفلیس در خیابان معروف روستاولی تفلیس پایتخت گرجستان قرار دارد.
 
میدان آزادی تفلیس  که با روشن شد چراغها بسیار زیبا تر می شود و در شب تاریک به خودنمایی می پردازد نام دیگری هم دارد که شاید از نام آزادی بیشتر استفاده هم شود ، میدان آزادی تفلیس  با نام "یروان" نیز شناخته می شود.
 
میدان آزادی تفلیس بغیر از یروان نام های دیگری نیز داشته است قبلاً میدان پاسکوویچ یریوانسکی نامیده می شد و بعدا میدان لنین و در حال حاضر میدان آزادی نامیده می شود . پاسکوویچ یروانسکی یک سرهنگ روسی بود و این عنوان را به خاطر تسخیر شهر ایروان برای امپراطوری روسیه دریافت کرد .
 
در مجاورت کناره  شرقی میدان آزادی فضای باز کوچک با یک فواره موجود است .  كنار این میدان ایستگاه مترو برای دسترسی به آن قراردارد.همچنین هتل ماریوت نیز در این میدان شعبه دارد.از این میدان به قسمت قدیمی تفلیس گرجستان نیز می توانید بروید.
 
تور گرجستان - تور تفلیس را با ما تجربه کنید.


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: میدان آزادی تفلیس , میدان آزادی , تفلیس , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , تور تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 30 مرداد 1393
.

منطقه باستانی توشتی گرجستان

 

منطقه باستانی توشتی گرجستان

 


منطقه باستانی توشتی گرجستان از دیدنی های گرجستان است که کسانی که به آثار تاریخی و باستانی علاقه دارند حتما در تور گرجستان از بازدید این منطقه باستانی لذت خواهند برد.

منطقه توشتی منطقه ای تاریخی در شمال شرق کشور گرجستان است كه شامل : پارك ملی توشتی و منطقه حفاظت شده توشتی می باشد در اصل منطقه باستانی توشتی گرجستان محدوده وسیعی است در شرق گرجستان  كه از كاختی تا مرز کشور روسیه امتداد پیدا نموده است.

پارك ملی توشتی دارای كوهها و تپه های مختلفی است كه برای علاقه مندان به طبیعت و كوهپیمایی می تواند بسیار زیبا و جالب باشد. برای بازدید از این پارك می توانید به روستای پشاولی بروید كه در 32 كیلومتری شهر تلاوی قرار دارد.

یکی از  بناها و آثار منحصر به فرد این منطقه، برج های دارتلو گرجستان می باشد که برای مقاصد مختلفی از جمله حراست و پاسداری استفاده می شدند.  این مکان محلی مناسب و متنوع برای چوپانان می باشد که دام های خود را برای چراه به این مکان می آوردند.

نکته جالب در مورد توشتی این نکته می تواند باشد که ورود و پرورش خوک ممنوع است و خوردن آن در این منطقه حرام می باشد. توشتی  پس از سقوط سلطنت متحد گرجستان ،  تحت حکومت پادشاهان کاکهیتان در قرن پانزدهم آمد و از مکان های دیدنی گرجستان است .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: منطقه باستانی توشتی گرجستان , منطقه باستانی توشتی , گرجستان , تور گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , منطقه توشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.
 
کلیسای ارمنی از زیباترین بناهای باتومی گرجستان
 
 
 
 

از  مکان های دیدنی گرجستان ، کلیسایی می باشد که به کلیسای ارمنی مشهور شده است . این کلیسا که در شهر باتومی گرجستان قرار دارد یکی از کلیسا های دیدنی گرجستان به حساب می آید .
 
 کلیسای ارمنی در سال 1890 میلادی توسط معمار اتریشی "مارفلد" بنا شد و هزینه ساخت کلیسای ارمنی را میلیونر ارمنی تفلیسی "مانتاشو" متقبل شد . این کلیسا تا سال 1937 میلادی با همان کارکردی که برایش ساخته شده بود در آن مراسم مذهبی برگزار می شد.
 
اما در سال 1937 میلادی این کلیسا بسته و با تغییر کاربری تبدیل به رصدخانه گرجستان شد . دو درخت بزرگ ماگنولیا در جلوی این کلیسا که از دیدنی های گرجستان است وجود دارند که یکی را سارویان و دیگری را ایوان آیوازوفسکی کاشته اند.


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای ارمنی , دیدنی های گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , باتومی , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 26 مرداد 1393
.
موزه تاریخ نگار  استالین در گرجستان

موزه تاریخ نگار  استالین در گرجستان از دیدنی های کشور گرجستان و یکی از مشهورترین موزه های این کشور می باشد. موزه ها همیشه در امر گردشگری از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. 
 
موزه استالین در شهر گوری گرجستان زادگاه استالین که شاید بخاطر همین هم معروف می باشد واقع شده است. در این موزه می توان عكس ها مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران ، خانه زادگاه استالین و آثاری از زندگی او از تولد تا 4 سالگیش و قطار مخصوص استالین را دید.
 
بازدید از اینموزه تاریخ نگار  استالین گردشگران و توریستهایی را که با تور گرجستان به این کشور آمده اند را با بخشی از تاریخ قرن بیستم آشنا می كند. از دیگر جاهای دیدنی گرجستان در این شهر ،  قلعه چشمه و كلیسای قدیمی می باشد.

موزه استالین گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: موزه تاریخ نگار استالین , موزه تاریخ نگار , تور گرجستان , گرجستان , موزه استالین , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های کشور گرجستان , دیدنی های گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1393
.

شهر سنگی واردزیا گرجستان

 
شهر سنگی واردزیا در گرجستان
 
 
شهر سنگی واردزیا یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی گرجستان و آثار تاریخی گرجستان می باشد . که هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر را که در قالب تور گرجستان به این کشور آمده اند را مبهوت خود می کند.
 
 شهر سنگی واردزیادر جنوب کشور گرجستان واقع است . این شهر از خانه‌های غار مانند زیاد و یک صومعه که در نوع خود جالب است تشکیل شده .
 
شهر سنگی واردزیا در دامنه‌های کوه اروشتی و در سمت چپ ساحل رودخانهٔ متکواری برای دسترسی به آب این رودخانه ساخته شده است که در ۳۰ کیلومتری آسپیندزه قرار دارد.
 
شهر سنگی واردزیا قدمتش به نیمهٔ دوم قرن دوازدهم میلادی بر می‌گردد . غارها در امتداد پرتگاه تا ۵۰۰ متر و در بالا تا ۱۹ ردیف ادامه یافته اند . کلیسای تعهد که به سال‌های ۱۱۸۰ میلادی بر می‌گردد در عصر طلایی گرجستان، و در زمان ملکه تامار و شوتا روستاولی، مجموعه‌ای از نقش‌های مهم بر دیوارهای آن نقاشی شده است که از دیدنی های گرجستان هستند .
 
بعد از جانشینی عثمان در قرن شانزدهم میلادی، شهر سنگی واردزیا تا حد زیادی رونق خود را از دست داد و متروکه شد. در حال حاضر این شهر به عنوان بخشی از میراث ملی کشور گرجستان محفوظ مانده است. در واقع قسمت های وسیعی از این منطقه با عنوان کتیبهٔ آینده در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
 
شهر سنگی واردزیا که به واقع از مکان ها دیدنی گرجستان است را به تمام کسانی که در تور گرجستان هستند پیشنهاد می کنیم که از این مکان جالب هم دیدن کنند.
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: شهر سنگی واردزیا گرجستان , شهر سنگی واردزیا در گرجستان , شهر سنگی واردزیا , گرجستان , تور گرجستان , دیدنی های گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , تور ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : پنج شنبه 23 مرداد 1393
.

آکواریوم زیبا در شهر باتومی گرجستان

یکی از دیدنی های گرجستان را به حق می توان  آکواریوم باتومی دانست . طراحی زیبا و قشنگ آکواریوم باتومی برگرفته از ساحل دریای باتومی می باشد.معماران " هنینگ لارسن "، در رقابت های بین المللی معماری در سال 2010 میلادی، برندۀطراحی این پروژه شدند. ساخت این آکواریوم، در ماه اوت 2013، آغاز گردید.

همانطور که گفتیم طراحی آکواریوم باتومی با الهام گرفتن از مشخصه سنگ های کوچکی که به طور مستمر توسط امواج دریا ، شسته می شوند و فرم می گیرند،که طی سالیان دراز همانند مجسمه ایی توسط امواج دریا شکل گرفته است. این آکواریوم   که از جاهای دیدنی گرجستان است ساختمان، به شکل یک سنگ نمادین، قرار دارد که هم از زمین و هم از دریا، قابل مشاهده است.

 

آکواریوم باتومی یکی از دیدنی های تور گرجستان

 

سازه آکواریوم باتومی ، از چهار سالن نمایشی مجزا به شکل قلوه سنگ تشکیل شده است که هر کدام از این چهار سنگ، نشانگر یک همنوعی دریایی منحصر بفرد است.هر یک از چهار سنگریزه، زندگی دریایی گونه های بی همتایی در مناطق مختلف را نشان می دهند که عبارتند از:

  1. دریای اژه و دریای مدیترانه
  2. اقیانوس هند
  3. دریای سیاه
  4. دریای سرخ

هر چهار قلمرو آکواریوم باتومی ، به یک راهرو مرکزی وصلند که بازدید کنندگان می توانند در آن بنشینند، لذت ببرند، استراحت کنند و حتی خرید نمایند.علاوه بر این که یک تجربه جذاب درک و لذت بردن فراهم خواهد آمد، اشکال متنوع دنیای زیرآبی نیز، فرصتی برای تحقیق در فضای باز دریایی و یادگیری مسائل مربوط به آن خواهد بود.

شما را در تور گرجستان - باتومی به دیدن این آکواریوم زیبا دعوت می کنیم.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: آکواریوم باتومی , تور گرجستان , آکواریوم گرجستان , تور باتومی , گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 21 مرداد 1393
.

کلیسای جامع باگراتی شاهکار دیدنی گرجستان

 
کلیسای جامع باگراتی از دیدنی های گرجستان محسوب می شود این کلیسا که به کلیسای جامع کوتاسی نیز معروف است و از کلیساهای جامع و بزرگ بوجود آمده در قرن یازدهم میلادی در کشور گرجستان به حساب می آیند .
کلیسای جامع باگراتی که دست روزگار آنرا به یغما برده است در حال حاضر  خرابه های آن باقیمانده است ، به عنوان یک شاهکار در تاریخ معماری قرون وسطی گرجستان محسوب می شود. این کلیسا ، نقطه عطفی متمایز در مناظر مرکزی کوتاسی بر فراز تپه های امیرونی می باشد.
کلیسای جامع باگراتیدر طول سلطنت پادشاهی باگرات سوم ساخته شده است. و این موضوع از روی کتیبه ای بر روی دیوار ضلع  شمالی این بنا  که از جاهای دیدنی گرجستان است ، قابل فهم می باشد و تاریخ ساخت آن را شرح داده است
 
 
کلیسای جامع باگراتی شاهکاری از معماری در گرجستان

دین مردم گرجستان

 
دین غالب مردم گرجی مسیحی ارتدوکس و پیرو کلیسای ارتدوکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

دیرینگی زندگی انسان در گرجستان به ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ (یک میلیون و هشتصد هزار) سال پیش می‌رسد که گروهی از انسان‌های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می زیسته‌اند . کشور گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می شده است و امروزه در اکثر زبان‌ها با اشکال گوناگون واژهٔ یونانی "گئورگیا" (Georgia به معنای "کشاورزی") شناخته می‌شود.

از زمان بنیان پادشاهی گرجستان باستان یا همان ایبریا توسط پارناواز یکم در سدهٔ چهارم پیش از میلاد تا زمان حمله مغول به گرجستان در سدهٔ ۱۳ میلادی، دورهٔ صلح و آرامش در تاریخ گرجستان است و از حمله مغول به بعد، گرجستان تاریخی پر فراز و نشیب را به ایستادگی در برابر حملات ایرانیان، عثمانی‌ها و روس‌ها گذرانده که واپسین مورد آن حملهٔ روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی است.
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای جامع باگراتی , جاهای دیدنی گرجستان , گرجستان , دیدنی های گرجستان , کلیسای جامع کوتاسی , کشور گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : دو شنبه 20 مرداد 1393
.

قلعه خرتویسی گرجستان

در طول برگزاری تور گرجستان ،می توان از یک قلعه بسیار قدیمی به نام قلعه خرتویسی  که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید بازدید کرد. قلعه خرتویسی گرجستان در روستای با همین نام خرتویسی واقع شده است.

روستای خرتویسی در 2200 سال پیش یعنی در قرن ۲ پیش از میلاد برای در امان ماندن از جنگهای آن زمان ساخته شده است . این قلعه برفراز دامنه کوهی ساخته شده است که چشم انداز بسیار زیبایی به قلعه می دهد. قلعه جدید در قرن ۳ میلادی بازسازی شده است .

 

قلعه خرتویسی از دیدنی های گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: قلعه خرتویسی , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , خرتویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 19 مرداد 1393
.

روستای سرسبز و زیبای چاژاشی گرجستان
در تمام کشور های روستاهایی هستند که جزء مکان های دیدنی و آثار تاریخی و طبیعی یک کشور محسوب می شوند. روستای چاژاشی نیز یکی از جاهای دیدنی گرجستان می باشد که با آب و هوایی خوش و مناظری دل انگیز به میهمانان و توریست های خارجی خیر مقدمی می گوید.

روستای چاژاشی گرجستان که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید یکی از چهار روستای منطقه اوشگولی می باشد.

 

روستای چاژاشی گرجستان-جاهای دیدنی گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: روستای چاژاشی گرجستان , روستای چاژاشی , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : شنبه 18 مرداد 1393
.

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی